מדריך 12 פתרונות פשוטים לשיפור ביצועים של מחשב איטי:

כדי לקבל ביצועי מחשב מיטביים , עליך לקבוע את המטרה של המחשב – האם זה לצורך עבודה, לשחק במשחקים, לעבד מדיה או דבר אחר. זה ישפיע על הצריכות שלך בנוגע למעבד, זכרון, דיסק קשיח וכו'.

קיימות מספר סיבות לכך שמחשב עלול להאט:

  1. אין די זיכרון (RAM): כאשר אין די זיכרון במחשב, הוא עלול להפוך לאיטי מכיוון שעליו להשתמש בכונן הקשיח (שהוא איטי בהרבה מזיכרון RAM) כזיכרון וירטואלי. כדי לפתור בעיה זו, באפשרותך לנסות לסגור תוכניות מסוימות או להוסיף זיכרון RAM נוסף למחשב.
  2. עומס יתר על המעבד: אם במחשב פועלות תוכניות רבות מדי בו-זמנית, ה-CPU (יחידת עיבוד מרכזית) עלול להיות עמוס יתר על המידה ואינו מסוגל לעמוד בקצב הדרישות של כל התוכניות. פעולה זו עלולה לגרום למחשב להאט. כדי לפתור בעיה זו, באפשרותך לנסות לסגור תוכניות מסוימות או לשדרג את ה- CPU.
  3. גישה לדיסק: אם תוכנית ניגשת לכונן הקשיח לעתים קרובות, הדבר עלול להאט את הביצועים הכוללים של המחשב. כדי לפתור בעיה זו, באפשרותך לנסות לאחות את הכונן הקשיח או לשדרג לכונן קשיח מהיר יותר.
  4. תוכנה זדונית: אם מחשב נגוע בתוכנה זדונית (כגון וירוס או סוס טרויאני), הדבר עלול לגרום להאטה של המחשב. כדי לפתור בעיה זו, באפשרותך להפעיל סריקת תוכנות זדוניות באמצעות תוכנית אנטי-וירוס.
  5. בעיות חומרה: אם חומרת המחשב פגומה או נכשלת, הדבר עלול לגרום להאטת המחשב. כדי לפתור בעיה זו, ייתכן שיהיה עליך להחליף את החומרה הפגומה.
  6. תוכניות אתחול:תוכניות אתחול יכולות להשפיע על הביצועים של מחשב Windows 10 במספר דרכים. בעת אתחול המחשב, כל התוכניות המוגדרות להפעלה אוטומטית יופעלו בבת אחת, דבר שיכול להשתמש בכמות משמעותית של משאבי מערכת ולגרום למחשב להאט. בנוסף, אם תוכנית הפעלה דורשת משאבים רבים או שיש בה באג שגורם לה לצרוך משאבי מערכת רבים, היא יכולה גם לתרום להאטה.
כדי לפתור בעיות אלה, באפשרותך לנסות את הפעולות הבאות:
  • סגירת תוכניות שאינך משתמש בהן
  • הוספת זיכרון RAM נוסף למחשב
  • שדרג את ה- CPU
  • איחוי הכונן הקשיח
  • הפעל סריקת תוכנות זדוניות
  • החלף חומרה פגומה.
  • השבת תוכניות אתחול שלא בשימוש

1

סגור תוכניות ותהליכים מיותרים: הפעלת תוכניות רבות מדי בו-זמנית עלולה להאט את המחשב, כך שסגירת תוכניות שאינך משתמש בהן כעת יכולה לשפר את הביצועים.

5 דברים שניתן לעשות כדי לתקן

  1. סגור תוכניות שאינן בשימוש: אם יש לך תוכניות מרובות פתוחות ואינך משתמש בכולן, סגור את התוכניות שאינך זקוק להן. פעולה זו תפנה משאבי מערכת ותסייע בשיפור ביצועי המחשב.
  2. השתמש במנהל המשימות כדי לשים קץ לתוכניות שאינן מגיבות: אם תוכנית מפסיקה להגיב או גורמת להאטה של המערכת, באפשרותך להשתמש במנהל המשימות כדי לאלץ אותה להיסגר. לשם כך, הקש Ctrl + Alt + Delete במקלדת ולאחר מכן בחר באפשרות "מנהל המשימות". משם, אתה יכול לבחור את התוכנית שאינה מגיבה ולחץ על "סיים משימה" כדי לאלץ אותה להיסגר.
  3. הפעל מחדש את המחשב: לעתים, הפעלה מחדש של המחשב יכולה לסייע בשיפור הביצועים שלו. זה יכול לעזור לנקות קבצים או תהליכים זמניים שעלולים לסתום את המערכת שלך ולגרום לה להאט.
  4. עדכן את מערכת ההפעלה והתוכניות שלך: תוכנות מיושנות עלולות לגרום להאטה של המערכת. ודא שאתה מפעיל את הגירסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה שלך ואת כל התוכניות שבהן אתה משתמש. פעולה זו יכולה לסייע בשיפור הביצועים ולתקן באגים שעלולים לגרום להאטה של המערכת.
  5. הוסף זיכרון נוסף או שדרג את החומרה שלך: אם המערכת שלך פועלת באופן עקבי באיטיות, גם לאחר ביצוע השלבים שלעיל, ייתכן שיהיה עליך להוסיף זיכרון נוסף או לשדרג את החומרה. הוספת זיכרון נוסף (RAM) יכולה לסייע למערכת לפעול בצורה חלקה יותר, ושדרוג המעבד או חומרה אחרת יכול גם לשפר את הביצועים. ייתכן שיהיה עליך להתייעץ עם טכנאי מחשבים כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

2

פינוי שטח בכונן הקשיח:

אם הכונן הקשיח מלא, הדבר עלול להאט את המחשב. שקול למחוק קבצים ישנים או להעביר אותם לכונן קשיח חיצוני כדי לפנות שטח.

5 פעולות שיכולים לסייע בשיפור המהירות והיציבות של המחשב.

  1. מחק קבצים ותוכניות שאינם נחוצים או שאינם בשימוש מהכונן הקשיח כדי לפנות שטח.
  2. רוקן את סל המיחזור כדי למחוק לצמיתות קבצים שנמחקו בעבר.
  3. השתמש בכלי ניקוי הדיסק כדי להסיר קבצים זמניים ונתונים מיותרים אחרים.
  4. לאחות את הכונן הקשיח כדי לארגן את הנתונים בכונן ולשפר את הביצועים שלו.
  5. הפעל סריקת וירוסים כדי להסיר תוכנות זדוניות או תוכנות זדוניות אחרות שעלולות לנצל שטח בכונן הקשיח.

3

עדכן את מערכת ההפעלה ואת התוכניות המותקנות. תוכנה לא מעודכנת עלולה לגרום למגוון בעיות ביצועים, כולל האטות.

מומלץ תמיד לעדכן את מערכת ההפעלה והתוכניות המותקנות.

  1. תוכנות מיושנות יכולות לכלול נקודות תורפה באבטחה שהתוקפים יכולים לנצל, והן יכולות גם לגרום לבעיות ביצועים כגון האטות. על-ידי עדכון קבוע של מערכת ההפעלה והתוכניות המותקנות באפשרותך לסייע בהגנה על המחשב ולשמור על פעולה חלקה.
  2. השתמש בכלי העדכון המוכללים המסופקים על-ידי מערכת ההפעלה שלך. לדוגמה, ב- Windows, באפשרותך להשתמש בכלי Windows Update כדי להוריד ולהתקין את העדכונים האחרונים. ב-macOS, ניתן להשתמש ב-App Store כדי לעדכן את התוכנה.
  3. בדוק באתרי האינטרנט של ספקי התוכנה כדי לראות אם קיימים עדכונים זמינים. לדוגמה, אם מותקנת אצלך תוכנית כגון Microsoft Office, באפשרותך לבקר באתר האינטרנט של Microsoft כדי לבדוק אם קיימים עדכונים.
  4. חשוב לציין' כי לפני שתעדכן את מערכת ההפעלה או התוכניות המותקנות, עליך להקפיד תמיד לגבות את הקבצים החשובים שלך. פעולה זו תבטיח שלא תאבד נתונים אם משהו משתבש במהלך תהליך העדכון.

4

עדכן את מנהלי ההתקנים שלך: מנהלי התקנים מיושנים עלולים לגרום להתנגשויות ולהאט את המחשב, לכן חשוב לשמור על עדכניותם.

עדכון מנהלי התקנים במערכת הפעלה של Windows מתבצע בדרך כלל באמצעות מנהל ההתקנים.

כך תעשה זאת:

  1. פתח את תפריט התחלה וחפש את "מנהל ההתקנים"
  2. במנהל ההתקנים, אתר את ההתקן שאת מנהל ההתקן שלו ברצונך לעדכן. ההתקנים יהיו מאורגנים לפי קטגוריות, כגון "מקלדות", "עכברים והתקני הצבעה אחרים" ו"בקרי קול, וידאו ומשחק".
  3. לחץ לחיצה ימנית על ההתקן ובחר "עדכן מנהל התקן" מהתפריט שמופיע.
  4. בחלון שנפתח, בחר "חפש אוטומטית אחר תוכנת מנהל התקן מעודכנת".
  5. Windows יחפש עדכונים זמינים ויתקין אותם באופן אוטומטי.

לחלופין, באפשרותך לבקר באתר האינטרנט של יצרן ההתקן ולהוריד משם את מנהל ההתקן העדכני ביותר. לאחר שהורדת את מנהל ההתקן, לחץ פעמיים על הקובץ שהורדת ופעל לפי ההוראות שעל המסך כדי להתקין אותו.

חשוב לעדכן את מנהלי ההתקנים מכיוון שגרסאות חדשות של מנהלי התקנים כוללות לעתים קרובות תיקוני באגים ושיפורי ביצועים.

 

5

הסר התקנה של תוכניות מיותרות.

 אם במחשב שלך מותקנות תוכניות רבות שאינך משתמש בהן, הן עלולות לגזול משאבים יקרי ערך ולהאט את המחשב.

כדי להסיר תוכניות שאינן בשימוש ב- Windows 10, באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות:

  1. פתח את תפריט התחלה ולחץ על "הגדרות".
  2. בחלון ההגדרות, לחץ על "אפליקציות".
  3. במקטע אפליקציות ותכונות, תראה רשימה של כל התוכניות המותקנות במחשב שלך.
  4. גלול ברשימה ולחץ על התוכנית שברצונך להסיר.
  5. לחץ על כפתור "הסר התקנה".

באפשרותך גם למנוע מתוכניות אתחול באמצעות מנהל המשימות. לשם כך:

  1. לחץ לחיצה ימנית על שורת המשימות ולחץ על "מנהל המשימות" או הקש Ctrl + Alt + Delete ולחץ על "מנהל המשימות".
  2. בחלון מנהל המשימות, לחץ על הכרטיסייה "הפעלה".
  3. תוצג רשימה של תוכניות הפעלה. לחץ לחיצה ימנית על התוכנית שברצונך להשבית ולחץ על "השבת".
  4. סגור את מנהל המשימות והפעל מחדש את המחשב כדי שהשינויים ייכנסו לתוקף.

הערה: תוכניות אתחול מסוימות נחוצות לתפקוד תקין של המערכת. היזהר בעת השבתת תוכניות הפעלה והשבת רק את אלה שאתה בטוח שאינם נחוצים.

6

השתמש בתוכנית אנטי-וירוס קלת משקל: תוכניות אנטי-וירוס מסוימות עשויות להיות עתירות משאבים ולהאט את המחשב, לכן שקול להשתמש בתוכנית אנטי-וירוס קלת משקל כדי לשפר את הביצועים.

  המלצה: אם יש לך חלונות 10/11 השתמש באנטי וירוס שמגיע עם מערכת ההפעלה  microsoft defender, בשנים האחרונות מיקרוסופט משקיע המון משאבים כדי לאבטח את המוצרים שלה , אין יותר צורך לרכוש אנטי וירוס צד 3 

7

השתמש בכונן Solid-State (SSD): כונני SSD מהירים יותר מכוננים קשיחים רגילים, כך ששימוש בכונן SSD יכול לשפר את ביצועי המחשב.

SSD הוא סוג של התקן אחסון המשתמש בזיכרון הבזק לאחסון נתונים. הוא נקרא כונן "מצב מוצק" מכיוון שאין לו חלקים נעים, בניגוד לכונן דיסק קשיח שיש לו דיסקים מסתובבים. כונני SSD הם בדרך כלל מהירים יותר מכונני HDD מכיוון שהם אינם צריכים לאתר פיזית את הנתונים בדיסקים המסתובבים, מה שעלול לקחת זמן.

קיימות מספר סיבות לכך שייתכן שתרצה לעבור מכונן דיסק קשיח לכונן SSD:
  1. מהירות: כאמור, כונני SSD מהירים יותר מכונני HDD, כך שהמעבר לכונן SSD יכול לגרום למחשב לאתחל מהר יותר, לפתוח תוכניות מהר יותר ובאופן כללי לשפר את הביצועים שלו.

  2. אמינות: מכיוון שלכונני SSD אין חלקים נעים, הם פחות מועדים לכשל עקב בעיות מכניות. משמעות הדבר היא כי הם בדרך כלל אמינים יותר מאשר HDDs.

  3. יעילות אנרגטית: כונני SSD צורכים פחות חשמל מאשר כונני HDD, מה שיכול לסייע בהארכת חיי הסוללה של מחשבים ניידים ולגרום להם לפעול בצורה קרירה יותר.

  4. גודל: כונני SSD הם בדרך כלל קטנים יותר מאשר כונני HDD, וזה יכול להיות יתרון אם אתה מחפש לשדרג את האחסון שלך במחשב או מכשיר קומפקטי.

בסך הכל, מעבר לכונן SSD יכול לספק שיפור משמעותי בביצועים למחשב שלך ויכול להיות השקעה משתלמת. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את התקציב ואת צורכי האחסון לפני ביצוע המעבר.

8

אם למחשב שלך אין מספיק זיכרון (RAM), הוא עלול להאט את הביצועים. הוספת זיכרון RAM נוסף יכולה לשפר את מהירות המחשב.

הוספת זיכרון גישה אקראית (RAM) למחשב יכולה לשפר את ביצועיו במספר דרכים.

  1. זיכרון RAM נוסף יכול לאפשר למחשב לפתוח יותר תוכניות בו זמנית, שכן כל תוכנית משתמשת בכמות מסוימת של זיכרון RAM. עם יותר זיכרון RAM, המחשב יכול לטפל בתוכניות רבות יותר בו-זמנית מבלי להאט או לקרוס.
  2. כאשר זיכרון RAM נגמר במחשב, הוא יכול להתחיל להשתמש בשטח בכונן הקשיח כזיכרון וירטואלי. פעולה זו עלולה להאט את המחשב מכיוון שגישה לנתונים בכונן קשיח איטית יותר מגישה לנתונים ב- RAM. הוספת זיכרון RAM נוסף יכולה להפחית את כמות השטח בכונן הקשיח שהמחשב זקוק לו כדי להשתמש בו כזיכרון וירטואלי, ובכך לשפר את הביצועים הכוללים.
  3. תוכניות מסוימות נועדו להשתמש הרבה RAM, והוספת זיכרון RAM נוסף יכול לאפשר להם לפעול בצורה יעילה יותר. לדוגמה, תוכנית לעריכת וידאו עשויה לפעול מהר יותר עם יותר זיכרון RAM, מכיוון שהיא יכולה לעבד קבצי וידאו גדולים במהירות רבה יותר.

כדי לבדוק כמה זיכרון RAM פנוי זמין במחשב Windows 10, בצע את הפעולות הבאות:

  1. לחץ על המקש "Windows" ועל המקש "R" בו-זמנית כדי לפתוח את תיבת הדו-שיח הפעלה.
  2. הקלד "taskmgr" ולחץ על "Enter" כדי לפתוח את מנהל המשימות.
  3. במנהל המשימות, לחץ על הכרטיסייה "ביצועים".
  4. תחת הקטע "זיכרון", תראה את הסכום הכולל של זיכרון RAM במחשב שלך וכמה נמצא כעת בשימוש. כמות ה- RAM החינמית היא ההפרש בין הסכום הכולל של זיכרון RAM לבין הסכום שבשימוש.

9

אפשר תוכנית צריכת חשמל מהירה יותר: למחשב שלך יש תוכניות צריכת חשמל שונות שקובעות כמה צריכת חשמל תשמש למשימות שונות. הפעלת תוכנית צריכת חשמל מהירה יותר יכולה לשפר את הביצועים.

10

שדרג את החומרה שלך: אם המחשב שלך ישן וכולל חומרה איטית ומיושנת, ייתכן שהגיע הזמן לשקול שדרוג לרכיבים חדשים ומהירים יותר. זה יכול לשפר מאוד את הביצועים של המחשב.עדכן את מערכת ההפעלה ואת התוכניות המותקנות. תוכנה לא מעודכנת עלולה לגרום למגוון בעיות ביצועים, כולל האטות.

11

השתמש בניקוי הדיסק. ניקוי הדיסק הוא כלי מוכלל ב- Windows או CCleaner שיכול לסייע בפינוי שטח בכונן הקשיח.

12

התאם את האפקטים החזותיים שלך. אם יש לך אפקטים חזותיים רבים זמינים, הדבר עלול להאט את המחשב. שקול להשבית חלק מהאפקטים החזותיים כדי לשפר את הביצועים.

שרות מרחוק

טופ מחשבים שרותי מחשוב מרחוק ועד הבית הזמן עכשיו 0542070080

Scroll to Top