מהיא מתקפה וירוס הכופר:

תוכנת כופר היא סוג של תוכנה זדונית שמצפינה את הקבצים של הקורבן. לאחר מכן התוקפים דורשים כופר מהקורבן כדי לשחזר את הגישה לקבצים עם התשלום. התקפות של תוכנות כופר מתבצעות לעתים קרובות באמצעות סוס טרויאני המחופש לקובץ לגיטימי שהמשתמש מרומה להוריד או לפתוח כאשר מדובר למעשה בתוכנה זדונית. לאחר ההפעלה, תוכנת הכופר תצפין את הקבצים של הקורבן ותציג הודעה המבקשת תשלום כדי לשחזר את הגישה. תוכנות כופר עלולות להיות מזיקות במיוחד מכיוון שהן עלולות להפוך קבצים ונתונים חשובים לבלתי נגישים, וייתכן שלקורבנות לא תהיה כל דרך לשחזר את הקבצים שלהם אלא אם כן הם ישלמו את הכופר. חשוב להיות זהירים בעת הורדה ופתיחה של קבצים ממקורות לא מוכרים, ולשמור גיבויים סדירים של קבצים חשובים כדי להגן מפני התקפות של תוכנות כופר.

מהם הנזקים שכופרה יכולה לגרום?

הנה כמה דרכים שבהן תוכנות כופר עלולות לגרום נזק:

  1. הצפנה והחזקה של נתונים כבני ערובה: תוכנות כופר יכולות להצפין קבצים ומסמכים חשובים, מה שהופך אותם לבלתי נגישים לקורבן. זה יכול לגרום להפרעה משמעותית לפעילות העסקית, כמו גם הפסדים כספיים אם הקורבן אינו מסוגל לשחזר את הנתונים שלהם.

  2. דרישת כופר: מתקפות של תוכנות כופר מגיעות לעתים קרובות עם דרישת כופר, שיכולה להיות גבוהה למדי. תשלום הכופר אינו מבטיח כי הקורבן יקבל שוב גישה לנתונים שלהם, ואין דרך לדעת אם התוקפים ימלאו אחר הבטחתם לפענח את הקבצים.

  3. שיבוש הפעילות העסקית: מתקפות של תוכנות כופר עלולות לשבש את הפעילות העסקית, וכתוצאה מכך לאבד את הפרודוקטיביות וההכנסות.

  4. פגיעה במוניטין: התקפות של תוכנות כופר עלולות גם לפגוע במוניטין של החברה אם התוקפים ניגשים למידע רגיש או סודי ודולפים אליו.

  5. עלויות הקשורות להתאוששות: בנוסף לדרישת הכופר, קורבנות של מתקפות כופר עשויים להיות כרוכים בעלויות משמעותיות בתהליך השחזור, כולל העלות של שכירת מומחי אבטחת סייבר שיעזרו לשחזר את המערכות המושפעות ועלות החלפת כל חומרה או תוכנה פגומה.

חשוב להגן על עצמך ועל הארגון שלך מפני התקפות של תוכנות כופר על-ידי שמירה על עדכניות התוכנות והמערכות שלך, שימוש בסיסמאות חזקות וגיבוי קבוע של נתונים חשובים.

כיצד וירוס כופר נכנס למחשב שלנו?

 

ישנן מספר דרכים שבהן תוכנות כופר יכולות להדביק מחשב:

  1. קבצים מצורפים לדוא"ל: תוכנות כופר יכולות להישלח לקורבן באמצעות קובץ מצורף זדוני לדוא"ל. הקורבן עשוי לקבל הודעת דוא"ל שנראית כאילו הגיעה ממקור לגיטימי, כגון חבר או עמית לעבודה, עם קובץ מצורף שכאשר הוא נפתח, הוא מתקין את תוכנת הכופר במחשב של הקורבן.
  2. אתרים זדוניים: ביקור באתר אינטרנט שנפרץ או באתר שתוכנן במיוחד כדי לספק תוכנות זדוניות עלול גם הוא לגרום להדבקה בתוכנת כופר.
  3. הורדות ב-Drive-by: הורדות ב-Drive-by יכולות להתרחש כאשר קורבן מבקר באתר אינטרנט לגיטימי שנפרץ על-ידי תוקף. לאחר מכן התוקף יכול להשתמש בפגיעויות בדפדפן האינטרנט או בתוספים של הקורבן כדי לספק את תוכנת הכופר.
  4. הנדסה חברתית: תוקפי תוכנות כופר עשויים להשתמש בטכניקות של הנדסה חברתית, כגון התחזות לנציג לגיטימי של חברת תוכנה, כדי לגרום לקורבנות להתקין את תוכנת הכופר.
  5. מדיה נשלפת: ניתן להעביר תוכנות כופר גם באמצעות מדיה נשלפת, כגון כונני USB או כוננים קשיחים חיצוניים, אם הקורבן מכניס את המדיה הנגועה למחשב שלו.

חשוב להיות זהירים בעת פתיחת הודעות דוא"ל, ביקור באתרי אינטרנט ושימוש במדיה נשלפת, ולשמור על עדכניות התוכנות והמערכות שלך כדי להגן מפני תוכנות כופר וסוגים אחרים של תוכנות זדוניות.

מהן הדרכים להתגונן מפני וירוס כופר?

  

ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט כדי להתגונן מפני תוכנות כופר וסוגים אחרים של תוכנות זדוניות:

  1. שמור על עדכניות התוכנה ומערכת ההפעלה שלך: ודא שאתה מפעיל את הגירסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה ואת כל התוכנות שלך. האקרים מנצלים לעתים קרובות פגיעויות בתוכנות מיושנות כדי לספק תוכנות זדוניות.

  2. השתמש בסיסמאות חזקות וייחודיות: השתמש בסיסמאות חזקות וייחודיות עבור כל החשבונות שלך, ושקול להשתמש במנהל סיסמאות כדי לאחסן אותם באופן מאובטח.

  3. היזהר בעת פתיחת הודעות דואר אלקטרוני וקבצים מצורפים: היזהר מהודעות דואר אלקטרוני או מקישורים ממקורות לא מוכרים, והיה זהיר בעת פתיחת קבצים מצורפים, גם אם נראה שהם מגיעים ממקור מהימן.

  4. הימנע מלחיצה על קישורים בהודעות דוא"ל חשודות: אל תלחץ על קישורים בהודעות דוא"ל ממקורות לא מוכרים, מכיוון שאלה עלולים להיות זדוניים ועלולים להוביל להתקנת תוכנות כופר.

  5. אפשר אימות דו-גורמי: השתמש באימות דו-גורמי כאשר הוא זמין, מכיוון שהדבר מוסיף שכבת אבטחה נוספת לחשבונות שלך.

  6. השאר את חומת האש מופעלת: ודא שחומת האש מופעלת כדי לסייע בהגנה על המחשב מפני איומים חיצוניים.

  7. השתמש בתוכנת אנטי-וירוס: התקן ועדכן באופן קבוע תוכנות אנטי-וירוס, שיכולות לסייע בהגנה על המחשב שלך מפני תוכנות זדוניות.

  8. גבה את הנתונים שלך: גבה באופן קבוע את הנתונים החשובים שלך, מכיוון שזה יכול לעזור לך להתאושש ממתקפת כופר. הקפד לאחסן את הגיבויים שלך במיקום מאובטח, כגון כונן קשיח חיצוני שאינו מחובר למחשב.

על-ידי נקיטת אמצעי זהירות אלה, תוכל לסייע בהגנה על עצמך ועל הארגון שלך מפני תוכנות כופר וסוגים אחרים של תוכנות זדוניות.

גיבוי הדרך היחידה להתגוננות מוירוס הכופר?

  

גיבוי תמונת מערכת או image הוא הגיבוי הטוב ביותר להתאוששות מ- וירוס הכופר!

גיבוי תמונת מערכת הוא עותק מלא של המערכת כולה, כולל מערכת ההפעלה, התוכניות המותקנות וכל הנתונים שלך. זהו סוג הגיבוי המקיף ביותר וניתן להשתמש בו כדי לשחזר את המערכת למצב קודם במקרה של אובדן נתונים או כשל במערכת.

גיבויי תמונות שימושיים במיוחד להתאוששות מהתקפות של תוכנות כופר מכיוון שהם מאפשרים לך לשחזר את המערכת שלך לנקודה לפני שהתקיפה התרחשה. מתקפות של תוכנות כופר יכולות להצפין את הנתונים שלכם או למחוק קבצים חשובים, מה שמקשה או הופך את הגישה לנתונים שלכם לבלתי אפשרית. על ידי שחזור מגיבוי תמונה, אתה יכול להחליף את הקבצים המושפעים ולקבל את המערכת שלך בחזרה למצב פונקציונלי מבלי לשלם את הכופר.

 

כדי ליצור גיבוי תמונת מערכת, תזדקק לפריטים הבאים:

 
  1. כונן קשיח או התקן אחסון חיצוני אחר עם קיבולת מספקת לאחסון תמונת הגיבוי. גודל התמונה יהיה תלוי בכמות הנתונים במערכת שלך, אך מומלץ שיהיה לך התקן אחסון שגודלו לפחות כמו הכונן הקשיח של המערכת כדי להבטיח שיש לך מספיק מקום לגיבוי.
  2. מערכת הפעלה Windows 10. תכונת גיבוי תמונת המערכת מובנית ב- Windows 10 

גיבוי תמונת מערכת כיצד לעשות?

  
צור תמונת גיבוי של מערכת Windows 10 שלך:
  1. השתמש בתכונת הגיבוי והשחזור המוכללת של Windows:
  2. חבר כונן קשיח או התקן אחסון חיצוני אחר עם קיבולת מספקת לאחסון תמונת הגיבוי.
  • לחץ על מקש Windows והקלד "גיבוי"
  • בחר "גיבוי ושחזור (Windows 7)" מתוצאות החיפוש
  • לחץ על הקישור "צור תמונת מערכת" בצד שמאל של החלון
  • בצע את ההנחיות כדי לבחור מיקום לשמירת תמונת הגיבוי.
חשוב לציין שעליך ליצור גיבוי תמונת מערכת על בסיס קבוע כדי להגן מפני אובדן נתונים או כשלים במערכת. עליך גם לאחסן את תמונת הגיבוי במיקום בטוח, כגון כונן קשיח חיצוני או שירות אחסון בענן, כדי להבטיח שהיא תהיה זמינה אם עליך לשחזר את המערכת.
 
 

גיבוי בענן היא הדרך הכי טובה ביותר להתגונן מפני וירוס הכופר

למה לבחור גיבוי מנוהל בענן של טופ מחשבים B2C ?

שירות גיבוי בענן B2C הוא גיבוי בפיקוח מלא פירושו שהשירות מנוטר ומנוהל באופן פעיל על ידי צוות של אנשי מקצוע, המוודאים כי מערכת הגיבוי מתפקדת כראוי ומטפלים בכל בעיה שעלולה להתעורר, B2C גמיש ולכל מטרה פירושו שניתן להשתמש בשירות למגוון מטרות שונות, כגון גיבוי נתונים משרתים, מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, מכונות וירטואליות, דואר ענן GMAIL ו office365

שרותי גיבוי בענן של B2C מאפשרים לך לגבות באופן אוטומטי את הנתונים שלך לפי לוח זמנים, וזה גם כולל גם בדיקת גיבויים באופן קבוע כדי לוודא שהם הושלמו וניתן לשחזר אותם בהצלחה, במהלך תהליך הגיבוי כדי לסייע בשמירה על אבטחת הנתונים שלך תוכנת הגיבוי מצפינה את הנתונים,דחיסה ומניעת כפילויות הן טכניקות המשמשות להפחתת כמות שטח האחסון הדרושה לגיבוי, ניהול גירסאות, המאפשרת לך לשמור גירסאות מרובות של קובץ או קבוצת קבצים לאורך זמן. אפשרות זו יכולה להיות שימושית למעקב אחר שינויים שבוצעו בקובץ ולחזרה לגירסה קודמת במידת הצורך. בנוסף גיבוי ענן B2C מספק אפשרויות שחזור שונות, כולל היכולת לשחזר מערכות שלמות או קבצים ותיקיות בודדים. גיבוי B2C הוא כלי שימושי להגנה על הנתונים שלך ולהבטחת זמינותם במקרה של אסון או אובדן נתונים.

שירותי מחשוב מתקדמים וגיבוי בענן יכולים לשנות את העסק שלכם…

Scroll to Top