גיבוי בענן להיות מוכן לכל תרחיש

חובה להיות מוכנים לכל תרחיש

באוגוסט 1999 פקדה את צפון מערב טורקיה רעידת אדמה הנזק לרכוש היה עצום. למעלה מ-100,000 בניינים, רובם בתי מגורים, קרסו במהלך רעידת האדמה, התחממות גלובלית היא בעיה אמיתית שאת תוצאותיה כבר אפשר לראות היטב בשטח. שיטפונות ענק ושריפות אימתניות שמשמידות אזורי מגורים שלמים, הן ביטוי מובהק של מזג אוויר קיצוני שהולך ומחריף מדי שנה. מה יקרה לכל המידע החשוב שלך כאשר יגיע האסון הבלתי צפוי? זה הרגע לחשוב על העתיד. לפני שיהיה מאוחר מדי.

כדור הארץ מתחמם והנזק בלתי נתפס

מה גרם לשיטפונות הענק שפקדו את אירופה, השריפות שהשתוללו בארה"ב ובאוסטרליה והחמסינים האימתניים הממיסים את כבלי החשמל וגורמים נזקים עצומים? צוות מדענים בין-לאומי ניתח מחקרים רבים שמהם עולה בסבירות גבוהה: כל אלה הם תוצאה ישירה של התחממות כדור הארץ, שככל הנראה התגברה בין היתר גם בשל פעילות אנושית.

לא רק המקרים הללו קשורים להתחממות גלובלית אלא גם רעידות אדמה, התעצמות ברקים, צונאמי וסופות הוריקן בדרגות גבוהות, כאלה שעדיין לא חווינו, אבל צפויים להתחזק ולהתרחב גם לאזורים שטרם חוו אותם. הבשורה הרעה היא שהתופעות רק יתעצמו עד שימצא פתרון להתחממות הגלובלית.

איך זה קשור לגיבוי בענן?

כאשר האסון הנורא מגיע, הצעד הראשון וההכרחי הוא להגן על החיים. כאשר נחשול מים, אש, רעידת אדמה או מטר טילים מגיע, המוני אנשים נאלצים להימלט על נפשם מביתם ולהותיר הכל מהאחור. במצב מפחיד שכזה, כל חומר פיזי – מסמכים, מידע אישי, תמונות, אלבומים וכל דבר אחר שמהווה חלק מהותי ובלתי נפרד מחיינו, מושמד ולא ניתן לשחזור. הדרך היחידה להציל את העולם האבוד הזה היא גיבוי בענן שאליו אפילו האש לא תגיע.

חובה להיות מוכנים לכל תרחיש

אנחנו לא רוצים לחשוב על אסונות. לא רוצים להאמין שזה יכול לקרות, אבל העובדה היא שהתחממות הגלובלית הפכה את בתינו לחשופים הרבה יותר מבעבר לפגעי הטבע. אי אפשר להשאיר את הדברים ליד המקרה והבית שלנו מוגן פחות ממה שהיינו רוצים לחשוב. לכן חשוב להתכונן מראש לכל מצב שבו החומרים הפיזיים עלולים להיהרס.

בית שנחרב ניתן לבנות מחדש, אבל פריטים אישיים, תיעוד עסקי ותמונות שלא עברו גיבוי, ברוב המכריע של המקרים פשוט לא יהיה אפשר לשחזר.

מה חשוב לעשות?

כאשר מדובר על גיבוי בענן אופיס 365 אכן מצריך התייחסות מיוחדת, מאחר שכל עולמנו לרוב נמצא במחשב הביתי (תמונות, מסמכים, כתבי יד, מידע עסקי וכו'). ואכן, מיקרוסופט דאגה לאפשרויות גיבוי שיגנו על המשתמשים מפני אבדן מידע, כאשר מרבית האנשים פשוט אינם מודעים לאפשרויות הללו – ולכן לא משתמשים בהן. וגם כאן, כמו בהרבה תחומים אחרים, בהשוואה למשתמש הביתי גיבוי בענן לעסקים הוא הרבה יותר מאשר חוסר נעימות זמני, או אובדן של תמונות ישנות.

במובן זה, כל בית עסק יצטרך בשלב מסוים לשחזר מידע כדי להמשיך ולפעול.

ואכן, בעידן שבו הפעילות העסקית מושתתת על מידע דיגיטלי ועל מערכות מחשב שמשרתות לקוחות, עסקים וארגונים – איש אינו רוצה לאבד את כל התיעוד של העסק. כל המידע שעבדת כל כך קשה למענו ברגע אחד גורלי. חומר שאבד ולא עבר גיבוי עשוי לגרום נזק רב מאוד לעסק שלך, כולל ימים של עבודה, זמן והרבה כסף, ובמקרים מסוימים אף להפסקת פעילותו באופן גורף ולמעבר של כל הלקוחות >> למתחרים.

אז – מהו הצעד הראשון?

את כל המידע החשוב שלך ניתן יהיה לשחזר אם ייעשה גיבוי בזמן הנכון – עכשיו. למעשה, שירותי גיבוי בענן הם הדרך היחידה שלך לראש שקט, בידיעה שכל המידע האישי והעסקי שלך עבר גיבוי והוא בטוח ומאוחסן בשתי חוות שרתים מוצפנות, שיש להן פיזור גיאוגרפי אידאלי.

בחברת טופ מחשבים נעניק לך את השקט הנפשי, כך שכל אסון שלא יבוא (בעידן ההתחממות הגלובלית, לצערנו, זה רק עניין של זמן), לא ישמיד לנצח את המידע שלך. בין אם גיבוי בענן גוגל לעבודה ובין אם על גבי שרת מיקרוסופט AZUR – המומחים שלנו יתאימו לך את תוכנית הגיבוי הנכונה עבורך ויעניקו לך שירות 24/7, הכולל גם השגחה אישית על המידע שלך.

אסור למערכות המחשב שלך להגיע לרגע שבו יהיה מאוחר מדי ליצור את הגיבוי – והמידע יאבד לנצח. זה הזמן לפנות אלינו וליצור גיבוי מקצועי בענן, שיעמוד לרשותך בזמן אמת.

שירותי מחשוב מתקדמים וגיבוי בענן יכולים לשנות את העסק שלכם…

Scroll to Top