האם אחסון גיבוי נתונים בטוח בענן?

מספר העסקים שעושים את הקפיצה לאחסון בענן גדל מיום ליום, בכל זאת אנשים רבים ובעלי עסקים שעדיין לא עשו את ההחלפה מהססים מסיבה אחת אבטחה, ויתור על הנתונים הרגישים לטובת ניהול של עסק אחר, גם אם הוא אחד מפתרונות אחסון הענן הטובים ביותר, יכול להרגיש כמו המקבילה הדיגיטלית של נפילה באמון, אז האם אחסון בענן בטוח, ואם כן, כמה בטוח? התשובה לשאלה הראשונה היא כן מהדהד. במדריך זה, נסביר מה הופך את הענן לבטוח, ונציע עצות שיעזרו לך לשמור על בטיחות הנתונים שלך, כמו גם מה לחפש במערכות ענן מאובטחות.

יתירות (עודף) (Redundancy)

אחד היתרונות החשובים ביותר של אחסון הנתונים שלך בענן הוא שהם לא מגובים רק פעם אחת, אלא מספר פעמים. כדי להבין מדוע זה חשוב, חשוב לזכור שכל הנתונים שאתה מאחסן בענן חיים בשרתים פיזיים. בעת העלאת קבצים לשטח האחסון בענן שלך, קבצים אלה מועתקים באופן מיידי למרכז נתונים בארה"ב או במיקום אחר בעולם . לכן, עם העברה אחת, 3 עותקים זהים של הנתונים שלך מאוחסנים במספר מיקומים באותו מרכז הנתונים כלומר על שלושה שרתים שונים. (יש גם Geo-Redundancy יתירות גאוגרפית אחסון נתונים מועתק בין יבשות 3 עותקים נשמרים בארה"ב ו 3 נוספים מועתקים ליבשת אחרת למשל אירופה בגרמניה כמובן שהעלות הגיבוי כפולה). ספקים מובילים גם בודקים באופן שגרתי את התקינות של כל עותק נתונים כדי לוודא שהוא זמין אם אתה זקוק לו. מערכת זו היא כל כך יעילה כי שירותי האינטרנט של אמזון מעריך כי הסיכוי לאבד את הנתונים שלך מהענן הוא רק אחד מכל 100 מיליארד. יצירת מערכת יעילה באותה מידה של יתירות נתונים היא כמעט בלתי אפשרית לביצוע מבלי להשתמש בענן. אתה יכול לשמור כוננים קשיחים זהים בערים שונות ברחבי הארץ, אבל אז איך היית לסנכרן נתונים בין כוננים אלה בכל פעם שערכת קובץ? אחסון בענן מציע דרך יעילה להבטיח שהנתונים שלך מוגנים מפני נזק לכונן פיזי, שהוא אחד הגורמים הנפוצים ביותר לאובדן נתונים.

ניטור 24/7

דבר נוסף שהופך את אחסון הענן למאובטח הוא שרשתות ענן נמצאות תחת מעקב כמעט קבוע. לספקי אחסון ענן גדולים יש מרכזי תפעול ייעודיים המאוישים מסביב לשעון עם מומחי אבטחת סייבר. צוותים אלה מחפשים כל הזמן איומים דיגיטליים על תשתית אחסון הענן שלהם, ויש להם את הכלים הדרושים כדי לנעול פולשים.

נוסף על כך, לספקי אחסון בענן יש צוותי תוכנה שעובדים 24/7 כדי לנהל את האבטחה של היישומים שלהם. תיקוני אבטחה חסרים הם בין הפגיעויות הנפוצות ביותר שבהן האקרים משתמשים כדי לקבל גישה לא מורשית לרשת. צוותי התוכנה של ספקי הענן לא רק מבטיחים שכל פיסת תוכנה תוקנה כדי לחסל נקודות כניסה, אלא גם בוחנת באופן יזום את המערכות שלהם כדי לזהות נקודות כשל פוטנציאליות.

ספקי אחסון בענן ומפעילי מרכזי נתונים מתייחסים גם לאבטחה הפיזית של השרתים המחזיקים בנתונים שלך. רוב מרכזי הנתונים מפטרלים על ידי צוותי אבטחה, ושרתים מוחזקים לעתים קרובות בכלובים נעולים כאמצעי זהירות נוסף נגד גניבה.

הצפנה Encryption

כל הנתונים המאוחסנים בענן צריכים להיות מוצפנים – ורק לך צריך להיות הגישה אל מפתח ההצפנה. זהו נוהג נפוץ בתעשיית האחסון בענן, ולעתים קרובות מכונה הצפנה מקצה לקצה או אפס ידע. תחת ערכת הצפנה זו, הנתונים שלך מוצפנים לפני שהם יוצאים מהמכשיר שלך. רק לאחר השלמת תהליך ההצפנה, קבצים מועברים דרך האינטרנט אל שטח האחסון בענן שלך. ברגע שהם מגיעים, הם נשמרים מוצפנים במצב מנוחה בשרתים של ספק הענן שלך.  המשמעות היא שאף אחד, אפילו לא ספק אחסון הענן שלך, יכול לפענח את הקבצים שלך ולגשת לתוכן שלהם. במקרה שהנתונים שלך יורטו במהלך העברה לענן או ממנו, לתוקף לא יהיה המידע הדרוש כדי לפענח את הקבצים שלך.

מה באפשרותך לעשות כדי לשמור על אבטחת הנתונים שלך?

בעוד שספקי אחסון בענן עושים את רוב המשימות הכבדות בכל הקשור לשמירה על אבטחת הנתונים שלך, יש לך תפקיד חשוב גם כן. להלן ארבעה דברים שאתה יכול לעשות כדי לוודא שאחסון הענן שלך מאובטח ככל האפשר.

הפעל את האימות הדו-שלבי

רוב ספקי האחסון בענן מציעים אפשרות להגן על חשבונך באמצעות אימות הדו-שלבי. זה מחייב שיהיה לך גם את הסיסמה שלך וגם קוד אימות חד פעמי, הנשלח לתיבת הדואר הנכנס של הטלפון או האימייל שלך, כדי להיכנס לחשבון אחסון הענן שלך. כתוצאה מכך, תוקפים לא יכולים לפרוץ בקלות לחשבון שלך גם אם הם יפצחו את הסיסמה שלך.

הגן על מפתח ההצפנה שלך

אחד החסרונות העיקריים להצפנה מקצה לקצה הוא שללא מפתח ההצפנה שלך, שהיא בדרך כלל סיסמת החשבון שלך, אין דרך לגשת לנתונים שלך. אם תאבד את המפתח שלך, ספק הענן שלך לא יוכל לעזור. 

שמור תמיד עותק גיבוי של המפתח שלך זמין למקרה שתאבד או תשכח אותו. עם זאת, אינך רוצה לשמור עותק של מפתח ההצפנה שלך במקום שבו האקרים עלולים לשים את ידם עליו. שקול לרשום את המפתח שלך ולשמור אותו במקום מאובטח. אם אתה רוצה לשמור עותק דיגיטלי של המפתח שלך

אתה יכול להשתמש במכשיר פיזי הנקרא מודול אבטחת חומרה. זה מציב את המפתח שלך מאחורי חומת אש, כך שלא ניתן לגשת אליו גם אם המחשב שלך נפרץ.

נתק את המכשירים שלך

אם המחשב, הסמארטפון והמכשירים האחרים שלך נשארים מחוברים לחשבון אחסון הענן שלך כשאתה לא משתמש בהם, זו נקודת כניסה פוטנציאלית לפולשים. על ידי השארת המכשירים שלך מחוברים.  אתה מאפשר לכל מי שמחזיק במכשיר שלך לפרוץ לאחסון הענן שלך. הם אפילו לא צריכים לדעת את הסיסמה שלך או לעקוף את תהליך האימות הדו-שלבי. צא תמיד מחשבון הענן שלך כאשר אינך משתמש בו. אם ספק הענן שלך מציע תכונת פסק זמן אוטומטי, הפעל אותה.

מסקנה

אחסון בענן תוכנן מהיסוד לאבטחת נתונים מקסימלית. כאשר אתה מאחסן נתונים בענן, הקבצים שלך מוצפנים ומנוטרים באופן רציף כדי להגן מפני איומי אבטחת סייבר. הנתונים שלך גם מאוחסנים באופן יתיר כדי להבטיח שהעותק ישרוד כל קטסטרופה. ובכל זאת, חיוני שתנקוט באמצעי זהירות נאותים עם המכשירים שלך כדי לעזור לשמור על אבטחת אחסון הענן שלך. הפעל תמיד אימות דו-שלבי ועשה שימוש בכל תכונות אבטחה נוספות שספק אחסון הענן שלך מציע. אם אתה רוצה למצוא ספק מוביל עם האבטחה הטובה ביותר.

מערך הסייבר הישראלי ממליץ כצעד ראשון להגנה על הנתונים לעשות גיבוי בענן. 

Scroll to Top