מה ההבדל בין סנכרון לגיבוי בענן לעסקים

סקירה: גיבוי ענן לעומת סינכרון ענן?

סנכרון לעומת גיבוי: זה התמודדות שאנחנו שואלים עליה הרבה. באיזה עדיף להשתמש, ומה מייחד אותם? אבל מנקודת המבט שלנו, ה"מול" באמת צריך להיות "פלוס", שכן השניים משלימים

להחזיק את הכלי המתאים לעבודה הנכונה זה משהו שכל קבלן בניין יגיד לך שהוא הכרחי, ואותם עקרונות מנחים חלים על שימוש במחשב. כפי שזה קורה, השימוש בשני שירותי הסנכרון (מפלטפורמות כמו Dropbox, Google Drive, OneDrive וכו') וגם בשירותי הגיבוי (כמו B2C Computer Backup שלנו) עבור ה-Mac או PC שלך הוא כעת שיטה מומלצת למחשוב. אבל עדיין יש בלבול לגבי מה שהשירותים האלה עושים, וזה משאיר חלק מהמשתמשים במצב פגיע.

מכיוון שאנו עוסקים בהגנה על אנשים מפני אובדן נתונים, רצינו להציע קצת יותר מידע על ההבדלים והדמיון של סנכרון וגיבוי, כדי שתוכל לקבל את ההחלטה הטובה והמושכלת ביותר כיצד להגן כראוי על הנתונים שלך באמצעות אחד או בשני סוגי השירותים.

סנכרון לעומת גיבוי: מה ההבדל?

כאשר שוקלים שירותי סנכרון ושיתוף כמו Dropbox, Google Drive, OneDrive, או שלל אפשרויות אחרות, אנשים מניחים לעתים קרובות שהם פועלים גם כפתרון גיבוי. המילה "ענן" רק מוסיפה לבלבול הזה, ומובילה אנשים להאמין שכל שירותי ה"ענן" עושים את אותו הדבר.

הענן מושלם עבור שירותי סנכרון וגיבוי, מכיוון ששניהם דורשים הרבה מקום (בצורה של שרתים) כדי לאחסן את הנתונים שמסונכרנים או מגבים, וגם רוחב פס רב (כל ציוד הרשת הזה) לוודא שהנתונים זורמים לשירותים וממנו במהירות. אבל, בעוד ששני סוגי השירותים דורשים תשתית דומה, הם שונים מאוד באופן שבו הם פועלים.

זהו ההבדל הגדול בין סנכרון לגיבוי מקצועי כמו B2C  למשל: סנכרון לא יכול לגבות קבצים גדולים שמשתנים ברמה יומית כמו קבצי  PST outlook או Sql server Exchange Server, או לגבות את כל התיקיות במחשב , תמונת מערכת image פה אפשר להבין בברור למה צריך גיבוי מקצועי.

מהו סנכרון ענן?

שירותים כמו Dropbox, iCloud Drive, OneDrive, Google Drive סנכרון תיקיות במחשב או במכשיר הנייד שלך לתיקיות במחשבים אחרים או לענן, מה שמאפשר למשתמשים לגשת לקובץ, לתיקיה או לספרייה במכשירים שונים .

המשמעות היא שאתה יכול לגשת לקובץ דרך שירות סנכרון במחשב שלך בבית בבוקר, לבצע שינויים, ואז ללכת לעבודה או לבית של חבר ולגשת לאותו קובץ עם כל השינויים שבוצעו במחשב השני. . אתה יכול גם לשתף את הקובץ הזה עם משתמש אחר והוא יכול לבצע שינויים מהמחשב שלו, אשר בתורו יופיע במחשב שלך. בכל אחד מהתרחישים, הקובץ תמיד מסונכרן, לא משנה מהיכן אתה ניגש אליו.

הבעיה עם סנכרון ענן:

אמנם סנכרון ענן נהדר למתן גישה 24/7 לקבצים שלך ולאפשר שיתוף פעולה, אבל זה לא פתרון גיבוי אמין. הנה למה:

נתונים אשר מסונכרנים יכולים להימחק ולאבד לנצח: אם יש אובדן נתונים (נניח שאתה משתף קובץ עם מישהו והוא פשוט ימחק אותו), הוא עלול ללכת לאיבוד לנצח. לפעמים לשירותים האלה יש תכונה של היסטוריית גרסאות, כלומר אתה יכול לשחזר גרסה קודמת של העבודה שלך (לפני שחברך או עמיתך לעבודה מחקו אותה).

נתונים בשירותי סנכרון פגיעים לתוכנות כופר ותוכנות זדוניות: אם המחשב שלך מותקף על ידי פצחן ושירות הסנכרון שלך מסתנכרן אוטומטית לאחר ההתקפה, גם הקבצים המסונכרנים שלך נפגעים.

עם פתרון גיבוי (הנדון בהמשך) עם היסטוריית גרסאות ארוכה יותר, אתה יכול פשוט לחזור לגיבוי מוקדם יותר לפני שהתקיפה התרחשה.

לעתים קרובות אנו שומעים אנשים אומרים, "אני לא צריך גיבוי. אני משתמש שירותים כמו Dropbox, iCloud Drive, OneDrive, Google Drive." אבל, זו הנחה שחייבים להשאיר בעבר. כאשר שירותי סנכרון מבטיחים שקבוצת נתונים מסוימת תהיה זהה במכשירים מרובים, הגיבוי מבטיח שכל הנתונים או רוב הנתונים במחשב יהיו מגובים במקום אחר. במקרה זה, "מקום אחר" הוא הענן.

מהו גיבוי בענן?

שירותי גיבוי כמו B2C פועלים בדרך כלל באופן אוטומטי וברקע של המחשב של אדם, מגבים נתונים חדשים או השתנו שנמצאים במחשב שלך למקום אחר. עבור רוב שירותי הגיבוי, אין הרבה תצורה מעורבת ובדרך כלל יש מחיר קבוע (ללא שכבות) לשירות. במקרה של קריסת מחשב או אובדן נתונים, כל הקבצים המגובים זמינים לשחזור.

על פי רוב, שירותי גיבוי מקטלגים ושומרים את הגרסה העדכנית ביותר של כל הנתונים, אך שירותי גיבוי בענן רבים מציעים כעת תכונות כמו היסטוריית גרסאות מורחבת, המסייעת לשחזר קבצים מנקודות זמן קודמות. אם במקרה מחקת או דרסתה בטעות קבצים מבלי לשים לב לכך, או שהבנתה שגרסה קודמת של קובץ שימושית יותר מהגרסה שנשמרה כעת, תוכל לשחזר את העבודה הישנה.

הערה לגבי גיבויים: לפני שהענן הפך ליעד זמין ופופולרי, הדרך הנפוצה ביותר לגיבוי הייתה בעיקר לקלטת, תקליטור או כונן קשיח חיצוני. ככל שהענן הפך לזמין ובמחיר סביר יותר, הוא הפך במהרה לאמצעי האחסון הפופולרי ביותר מחוץ לאתר מכיוון שהוא ביטל את הצורך בגיבויים ידניים על ידי אוטומציה של התהליך. אוטומציה הופכת את הגיבוי להרבה יותר קל ואמין.

קודם כל, שיטה מומלצת לגיבוי היא להשתמש באסטרטגיית גיבוי 3-2-1. אסטרטגיית 3-2-1 פירושה שיש לפחות שלושה עותקים בסך הכל של הנתונים שלך, שניים מהם מקומיים (או נגישים במהירות) אך במדיה שונה (למשל, כונן קשיח חיצוני בנוסף לכונן המקומי של המחשב שלך), וב- לפחות עותק אחד מחוץ לאתר. דרך טובה לחשוב על זה היא הגדרה שבה יש לך נתונים (קבצים) במחשב שלך, עותק של הנתונים האלה בכונן קשיח שנמצא במקום שאינו בתוך המחשב שלך, ועוד עותק עם ענן ספק גיבוי.

מעקב אחר שיטות עבודה מומלצות לנתונים דומה להשקעה. אתה רוצה לגוון את המיקומים שבהם חיים עותקים של הנתונים שלך כדי להקטין את הסבירות לאיבוד הנתונים שלך. זו הסיבה ששירותים כמו B2C Computer Backup השלמה מצוינת לשירותים אחרים,  כמו Dropbox, Google Drive, OneDrive ואפילו השכבות החינמיות של שירותי אחסון בענן.

לפעמים זה עוזר לקבל דוגמה מהעולם האמיתי, אז בואו נסתכל על כמה הגדרות סנכרון שאנו רואים לעתים קרובות למדי.

דוגמה 1: למשתמשים יש תיקייה אחת במחשב המיועדת ל-Dropbox, Google Drive, OneDrive או כלי סנכרון דומה. משתמשים שומרים או מציבים נתונים בתיקייה זו כאשר הם רוצים שהנתונים יופיעו במכשירים אחרים. לעתים קרובות, הם משתמשים בשכבה החינמית של שירותי הסנכרון והשיתוף ומעלים רק כמה ג'יגה-בייט של נתונים. זוהי הדוגמה הנפוצה ביותר שאנו רואים ועובדת מצוין עבור אנשים שפשוט רוצים לקבל מעט נתונים נגישים ברבים מהמכשירים שלהם.

דוגמה 2: משתמשים משלמים עבור רמה גבוהה יותר של Dropbox, Google Drive, OneDrive וכו', ובעצם משתמשים בשירותים האלה בתור תיקיית המסמכים שלהם, כלומר הם עובדים בעיקר מתוך התיקיה האחת. קבצים בתיקייה זו זמינים בכל המכשירים, עם זאת, קבצים מחוץ לתיקיה זו (למשל, קבצים על שולחן העבודה של המחשב או בכל מקום אחר) אינם מסונכרנים או מאוחסנים על ידי אותם שירותי סנכרון ושיתוף.

מה שחסר בשתי הדוגמאות הוא הגיבוי של כל תמונות, סרטים, סרטונים מסדי נתונים אוטלוק אנשי קשר תוכנות הנהלת חשבונות כמו חשבשבת , משרדית או כל דבר אחר בין שאר הנתונים במחשב שלהם. זה המקום שבו ספקי גיבוי בענן זוהרים. הם מגבים את נתוני המשתמש עם מעט או ללא הגדרה, וללא צורך בגרירה ושחרור של קבצים לתיקיות מסונכרנות מסוימות.

סיכום

סינכרון זה לא גיבוי! וההבדל בין גיבוי לסנכרון זה ההבדל בין שהנתונים יחזרו אליכם שלמים או יעלמו לנצח , 

מבצע!!! 30% הנחה על כל מסלולי הגיבוי בענן

Scroll to Top